• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Den officiella tråden om Loanstep

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Brukar bara få 5000 av dem men nu när jag sökte kunde jag välja upp till 25 k. Kan isåfall släcka lite småskit men undrar om man blir godkänd, står att det granskas manuellt. Har ni blivit beviljade högre belopp av dem på sistone? Ska man räkna med avslag? Har 1 på bisnode.
Jag fick 15 beviljat för snart 1 månad sen. Alltid fått 5 som max annars. 1 Bisnode
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Har ett lån på 15k hos loanstep har betalt in 2 gånger 800x2 och skulden ligger nu 14925:- så på 1600kr har jag bara amortera 75kr resten ränta. Har nu bestämt mig för att lösa hela skulden den 3 mars då jag får pengar men vad händer om dom inte kan dra pengar den 25e? För jag har ju sånt autogiro där dom drar 800kr varje månad. Har varit inne på min bank och avslutat autogirot då jag inte vill att dom drar 800kr när jag ändå ska betala tillbaka den 3 mars. Kommer dom skicka till inkasso innan den 3 mars eller hur länge tror ni dom väntar med att skicka in skulden? Vill absolut inte betala 800kr till där 725kr ska gå till ränta och 75 till amortering ska bara bli av med skitet och aldrig mer
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Har ett lån på 15k hos loanstep har betalt in 2 gånger 800x2 och skulden ligger nu 14925:- så på 1600kr har jag bara amortera 75kr resten ränta. Har nu bestämt mig för att lösa hela skulden den 3 mars då jag får pengar men vad händer om dom inte kan dra pengar den 25e? För jag har ju sånt autogiro där dom drar 800kr varje månad. Har varit inne på min bank och avslutat autogirot då jag inte vill att dom drar 800kr när jag ändå ska betala tillbaka den 3 mars. Kommer dom skicka till inkasso innan den 3 mars eller hur länge tror ni dom väntar med att skicka in skulden? Vill absolut inte betala 800kr till där 725kr ska gå till ränta och 75 till amortering ska bara bli av med skitet och aldrig mer
Ring Loanstep och fråga? Dom kan säkert vänta om du säger att du ska lösa hela lånet.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 794
Mottagna reaktioner
792
Poäng
707
Loanstep har sjuka kostnader. Lånade 5000 kr, betalade 2 månader sen släppte jag till inkasso där skuld hann stiga till nästa 10 000kr.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 808
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Har ett lån på 15k hos loanstep har betalt in 2 gånger 800x2 och skulden ligger nu 14925:- så på 1600kr har jag bara amortera 75kr resten ränta. Har nu bestämt mig för att lösa hela skulden den 3 mars då jag får pengar men vad händer om dom inte kan dra pengar den 25e? För jag har ju sånt autogiro där dom drar 800kr varje månad. Har varit inne på min bank och avslutat autogirot då jag inte vill att dom drar 800kr när jag ändå ska betala tillbaka den 3 mars. Kommer dom skicka till inkasso innan den 3 mars eller hur länge tror ni dom väntar med att skicka in skulden? Vill absolut inte betala 800kr till där 725kr ska gå till ränta och 75 till amortering ska bara bli av med skitet och aldrig mer
Nej, de kommer inte hinna skicka till inkasso innan den 3:e Mars. Du kan vara sen 3 inbetalningar (3 månader alltså) + 1 extra månad där lånet kommer att sägas upp och där du ges en extra chans att återupprätta betalplanen. Alltså skickas det vidare efter 4 månader och kanske att du ytterligare får någon extra dag på dig innan systemet känner av att det är dags för att skicka dig vidare.
 
Senast ändrad:

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Nej, de kommer inte hinna skicka till inkasso innan den 3:e Mars. Du kan vara sen 3 inbetalningar (3 månader alltså) + 1 extra månad där lånet kommer att sägas upp och där du ges en extra chans att återupprätta betalplanen. Alltså skickas det vidare efter 4 månader och kanske att du ytterligare får någon extra dag på dig innan systemet känner av att det är dags för att skicka dig vidare.
Tack
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
351
Mottagna reaktioner
154
Poäng
347
Har ett lån på 15k hos loanstep har betalt in 2 gånger 800x2 och skulden ligger nu 14925:- så på 1600kr har jag bara amortera 75kr resten ränta. Har nu bestämt mig för att lösa hela skulden den 3 mars då jag får pengar men vad händer om dom inte kan dra pengar den 25e? För jag har ju sånt autogiro där dom drar 800kr varje månad. Har varit inne på min bank och avslutat autogirot då jag inte vill att dom drar 800kr när jag ändå ska betala tillbaka den 3 mars. Kommer dom skicka till inkasso innan den 3 mars eller hur länge tror ni dom väntar med att skicka in skulden? Vill absolut inte betala 800kr till där 725kr ska gå till ränta och 75 till amortering ska bara bli av med skitet och aldrig mer

Stämmer inte riktigt.

Du ser ju din avbetalningsplan på dina sidor under kommande betalningar. Verkar se ut som att 75-80 % av betalningen går till amortering.
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Jasså men hur förklarar du att jag har betalt 1600kr på en skuld på 15000kr och skulden har gått ner 75kr om 75-80% av betalningen går till amortering? Det stämmer absolut inte att 75-80% går till amortering inte med dom 2 första inbetalningarna iallafall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp